글번호
136195
작성일
2024.09.23
수정일
2024.10.07
작성자
최주희
조회수
1040

2024-2학기 논문연구 I 계획서 제출 안내 (Directed Research I Submit Research Plan) (9/30~10/18)

2024-2학기 논문연구 I 계획서 제출 안내 (Directed Research I Submit Research Plan) 


※ For foreign students, please contact us via email.



(KOR)


1. 대 상


- 2024-2학기 논문연구 I (석사)GRA7801-001, 논문연구 I (박사 ,통합과정)GRA7802-001 수강신청 학생

 

학위 논문 X / 일반대학원 [수 업] [논문연구 I ] (석사/박사, 통합).

  


2. 논문연구 I (석사 /박사 ,통합과정 ) 계획서 입력 및 제출 방법


포탈 (대학원 )수업 ->논문연구계획서 (수업 ) [입력] -> 입력한 내용 [출력]-> 지도교수 및 주임교수 서명날인 必 

->  대학원행정실 (본관 317)로 제출

 

논문 연구 (,) (박사 ,통합 과정 신청 학생은 기입력 자료로 사용함. 제출 대상 아님.

(학기 말, 논문연구지도확인서(출결)와 결과물만 제출)

 

논문연구지도확인서(출결)2024-2학기 논문 연구 교수님께 지도 받는 기간 동안, 주차마다 교수님께 확인 받아 학기 말 제출 해야 함.

 

 

3. 입력 및 제출 기한


입력 기한 : 2024. 9. 30.() ~ 2024. 10. 11.(금)

제출 기한 : 2024. 09. 30. (월) ~ 2024. 10. 18.(금) / 오후 3시까지

 

미제출시 수강신청 취소 !


 

4. 결과물 제출


- 학기말 결과물 제출 필수 (* 해당 학과로 제출 / * 학기말 별도 공지 예정 )


 

* 필독!


- 첨부파일 [일반대학원 논문연구 지도 확인서(출결포함)] 반드시 다운받으셔서매 주차 교수님께 확인받으신 후 결과보고서와 함께 제출하셔야 됩니다.


- 계획서는 '논문연구 I' 수강자만 제출


- 결과보고서와 지도확인서는 '논문연구 I, , ' 수강자 모두 제출하셔야 됩니다.



(ENG)


1. WHO


2024-2 Directed Research (Master's Course/ Doctoral/ Integrated ) registered students

 

No thesis.(graduate/master's/doctoral)

 


2. How to access &submission

 

InhaPortal (Graduate)Course Fill out [Thesis Research Plan/논문연구계획서 Print out Advisor & Head Profesor Signature Necessary  Submit to Graduate administration office

 

Directed Research(,) (Doctoral/Integrated) No submission required!

 

‘Directed research guidance confirmation (attendance)’ must be checked by the professor for each week during the period of guidance in the 2024-2 semester and submitted at the end of the semester. (From 2024-2 semester)

 


3. Input and submission deadlines

 

Input : 2024. 9. 30.(Mon) ~ 2024. 10. 11.(Fri)

Submission : 2024. 9. 30.(Mon) ~ 2024. 10. 18.(Fri) / 3pm

 

No submission, registration will be canceled!


 

4. Result Submission

Required to submit results at the end of semester (*Submit department office / * Separately announced at the end of semester)

 

 

* Read!

- Attached file [General Graduate Paper Research Guidance Check (including attendance)] You must download it, check it with the professor every week, and submit it with the result report.

 

- The plan is submitted only to those who participate in 'Thesis Research I'

 

- The result report should be 'Thesis Research I, II, III'. all participants submitted to graduate office.



※ For foreign students, please contact us via email.


문의사항 : 032-860-8379 / jh24@inha.ac.kr / 224298@inha.ac.kr



첨부파일
다음글
2024학년도 2학기 미등록 및 복학불이행 제적처리 안내
이윤영 2024.09.24 09:21
이전글
[BK21대학원혁신] 시스템 업그레이드에 따른 IMAP+ 중지 안내 9.24.(화)
최승인 2024.09.23 10:38